pondělí 5. srpna 2013

Přebytky ze zahrádky

V poslední době velmi řeším totálně neuspokojivou nabídku ovoce a zeleniny v běžných řetězcích s potravinami a bezpečně vím, že nejsem sama. S přáteli vždy společně zanadáváme nad tím, jak je nabídka ve vzácné shodě s krmnými zbytky a tím to ale končí. Vyzkoušela jsem už různé farmářské trhy i bedýnkování, na příští týden mám v diáři zaškrtnutý nákup přímo ze dvora.  Na systematické pěstování na balkoně bohužel nemám místo (jsme rádi, že se nám tam vejde stolek, židličky a pár kytek...) ani sílu (jsme na ostrém slunci v nejvyšším za pater a jediné, co mi zatím frčí bez útrap a zatím neuschlo, je vějířovka, zasazená v mimořádně hlubokém květináči, takže ani na ty krásné minimalistické závěsné kapsáře a záhonky-paleťáky, co jsou na obrázcích, si netroufnu...).



Dnes jsem ale náhodou narazila na další možnost, která mi přijde úplně báječná. Je to web Přebytky ze zahrádky. Majitelka webu ho uvádí prostým příběhem, který si zažil už asi každý, ať je či není z paneláku, ale jednoduše je z města a nemá po ruce zahrádku...


"To jsem takhle zase jednou šla do supermarketu (nejmenovaného, ono je to stejně jedno), že si koupím nějakou zeleninu a trochu toho ovoce… Co vám budu povídat, jak jsem dopadla. Jako vždycky. Jako všichni.
A došla mi trpělivost a založila jsem přebytky-ze-zahrádky.cz, protože mi přijde malinko na hlavu vozit přes půl světa jídlo, které se nedá jíst, když máme skoro každý za humny někoho, kdo by byl možná rád, kdyby mu někdo s úrodou pomohl. Anebo kdo zasází o 20 květáků víc, protože bude vědět, že je dobře prodá…"

    

 
A protože vím, že třeba můj tatínek na východě Čech právě bojuje s nadúrodou okurek a přesně něco takového hledal, myslím, že živná půda je víc než dobře připravena! V Praze se sice dá zatím koupit jen fíkus, ze kterého se tedy opravdu moc nenajíme, ale věřím, že se to bude lepšit. Kromě toho jsem na rozjíždějícím se blogu našla i recept na diviznový med - zase se mi rozšířily obzory, díky!


(Pěstící nápady najdete ZDE)

2 komentáře:

  1. Tomuhle webu fandím, je to skvělý nápad! Taky jsem ho objevila před pár dny - to tam pro Brno nebylo nic. Dnes tam vidím cukety, ale pozdě, už nás jimi vybavila sestra ze svých přebytků. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to bezvadný nápad, jen co je pravda! I když je to tak nějak lehce retro, jak za komunismu, kdy nabídka v obchodech taky asi byla tak nijaká, že se lidé uchylovali k vlastní tvorbě etc. :)

      Jinak cuket není nikdy dost, od předkrmu po dezert, vykouzlí se z ní skvělé menu... v tyhle dny mám pocit, že nejíme už skoro nic jiného, než cukety :D

      Vymazat