čtvrtek 4. července 2013

Děti si zaslouží Pieta Mondriana. Hlasujte!

Sotva jsme si za pár posledních týdnů zvykli, že čtvrtek rovná se čerstvá zelenina, květiny a spousty dalšího z trhu s vodotrysky, tak jsme o ně zase přišli. Naše zklamání, když jsme dorazili na Tilleho náměstí, se skoro nedá popsat. A nebyli jsme zdaleka sami. Zaslechnout, že "konečně se jim něco povedlo a už jsme o to zase přišli", bylo frustrující. Homo sapiens sídlišťus o místní život stojí a to velmi, přesto se voda nečeří. Tamtamy "jedna paní povídala" tvrdí, že o prázdninách trhy asi nebudou. Jakto, ptám se, když mě ještě minulý týden prodejci unisono potvrzovali, že budou fungovat každý týden? Tak to jsme si pro začátek hezky zakverulovali, podrobnosti zjišťuji, stay tuned.

Tenhle post ale má patřit veselé zprávě. Dulux v rámci své celosvětové kampaně Let's Colour vyhlásil druhý ročník soutěže, díky které se může vaše okolí vybarvit.

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

Hlasování, kam se mohly přihlásit projekty z celé země, trvá po celý červenec. A hádejte co? Ano, je tam Barrandov! Je to mateřská škola, na kterou se osmadvacet let nehráblo a fakt by si to zasloužila! Přitom tam zatím figuruje s naprosto zoufalým skóre. Hlasujte, prosím! TADY! Kliknout můžete vždy jednou denně.

Loni to vyhrál také panelák, v Brně. Je v něm internát pro zrakově postižené, což je krásná myšlenka. Když se ale podíváte na výsledek a porovnáte s jinými projekty ze světa, realizovanými v rámci stejné kampaně, je to malinko teskné. Všechno to je stejné jako podle kopyta, tak trochu jak si tu občas stýskám. (Pro ty, kteří ví, že brojím proti ohavné barevnosti sídlišť, nemusím vysvětlovat. Tenhle Dulux projekt vnímám trochu jinak. Sídliště barvy samozřejmě potřebuje. Asi jako když nás babičky štípaly do tvářiček, abychom vypadali zdravě.)

Když paní ředitelka píše, že "V našem vzdělávacím programu kromě jiného klademe důraz na rozvoj estetického cítění dětí.", říkala jsem si, že by to mohlo vypadat líp. Kýč to nejspíš bude stejně, tak proč ho nepovýšit až tam, kde se stýká s hranicí nekýče a všichni se bojí hodnotit, aby nevyšli z ringu s trapností na podrážkách. Pak už není nic lehčího, když chceme rozvíjet estetické cítění dětí, než sáhnout k osvědčeným klasikům. Nejen šperkaři, módní návrháři, obuvníci, designéři skla a automobilů, ale i kosmetické, hračkářské a potravinářské giganty si ho už vybrali. Koho? Je tak jednoduchý a přitom tak složitý: Piet Mondrian a jeho notoricky známá Kompozice s červenou, žlutou a modrou.

Takže jak? Tak nějak!

Z Holandska:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Z Petrohradu: 
 
 
 
Z Texasu: 
 
 
Z Vídně:
 
 
Ze Slovenska, kde k tomu přidali i bonus:
 

 
A další inspirace: 
 



 
Tak co, paní ředitelko :)? Vždyť pro děti je to vyloženě vhodné!
Hlavně prosím nezapomeňte hlasovat!  
 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat