pondělí 15. dubna 2013

Voživíme balkóny!

Venku jaro, ptáci řvou, kytky smrděj, balkóny žijou. Pardon, vožívají. Tak třeba já jsem dneska natřela naší dílcovou akátovou podlahu z Ikea, abych záhy zjistila, že kýžený výsledek se nedostavil ne proto, že by barva byla špatná, nebo stará, ale proto, že to byla bezbarvá lazura a já chtěla hnědou a tak opráskaniny sice už nejsou jen opráskaniny, ale lesklé oprýskaniny a bez ruměnce ve tváři bych to mohla vydávat za záměrný retro, cool a šik bohemian chic, ale já nechci, protože chci prostě normální podlahu a tak holt pojedu do kuličkového království pro novou, jinou, hnědou piksličku.

Ale zdaleka ne každý byl dnes tak neúspěšný jako já! Třeba pán v nejvyšším patře paneláku přímo přes křižovatku si spokojeně sviští v jarním odpoledni (tipovala bych to) Flame Orange, 15-1157. Celý balkon, všechny stěny, nekompromisně. Jen pod parapetkem stále zbývá bílá plocha, mám lechtavé podezření na něžné stvoření ornamentku. Vystoupí zrozen z šedi nezatepleného paneláku, stejně jako Boticelliho Venuše z mořské pěny. (Nezatepleného, ale medvědím hovnem pečlivě vyspárovaného, na to vemte jed!) Nemůžu se té poetiky dočkat!

 
Flame Orange je vůbec oblíbená balkonovka, ba co víc, fasádovka! Šťavnatá, exotická, přátelská. A to bych řekla že hlavně! Je taková "pohodová", že jo? Připadá mi, že je to metamorfóza meruňkového moru prosakujícího z obýváku na lodžii, jen v trošku ostřejší verzi. Nebála bych se ji nominovat na nejoblíbenější barvičku českého sídliště! Chudáka, přitom taková krásná barva to jinak je.

Až bude vymalováno, přijde na řadu venkovní nábytek. Kde jsou ty časy nízkých plastových židlí Kona!



Kdo tenhle nábytek doma neměl, ať hodí kamenem. Minimálně měl totiž nějakého Konina bratříčka nebo sestřičku, protože je fakt, že Kona byla vždycky velmi lowendový model. Ale kde ty časy jsou... plasťáky už pomalu střídají kvalitnější kousky (nebo alespoň tak doufám!) a z Kony se pomalu stal symbol letních měsíců 90. let. Toho si všiml umělec Bert Loeschner a zasvětil Kone tvůrčí život. A mě se to nesmírně líbí. Lehkost, nadsázka a vtip. Nové kousky, doplněné i o dvatři roky starší dílka odprezentoval na letošním Salone Del Mobile v Miláně. Fotil NWW, užijte si taky a mějte hravý den!





Žádné komentáře:

Okomentovat