pondělí 8. dubna 2013

Nedůstojná krádež


Abych vám mohla vyfotit v klidu tenhle anketní lístek, musela jsem ho ukrást. Ale co bych pro vás neudělala, žejo. Navíc když je to téměř všechno dostupné na webu.

Chtěla jsem se podívat na návrhy zahraničních studentů, protože mi přišlo, že musí vidět ten náš hájek úplně nově, jinak, ja my místňáci schopní nebudeme. A že když to má tak velké PR, navíc i vyvolané událostmi na vernisáži výstavy, tak to bude jistě stát za to.

No, upřímně, nic moc. Většinu lze skutečně vidět na webech a návrhy, kterým se dostalo modelů mě ani vlastně moc neoslovily. Klasiké prima dětské prolejzačky, tak vzdálené tomu, co se často staví právě i na sídlištích a skutečně snové věci, stejně realizované nikdy nebudou (jak mě oblejzá nemoc, jsem silně negativistická). A při představě, že se například půjdu zrelaxovat do pavučinové trubky "Můzy" a všude okolo mě budou v té samé rouře další a hlavně neznámí lidé, se o mě pokoušely silné klaustrofobní stavy už v galerii.





Za poměrně vydařenou záležitost ovšem považuji stavbu od Portugalce Carla Nevese "Dům na útesu". Vize je to nádherná a vůbec mě nepřekvapuje, že ho něco takového napadlo. Když jsem si ho hledala, zjistila jsem, že pochází z městečka nedaleko Porta, kde je jistě celý rok nádherně a jen to zve k válení se ve stínu nad vodou.

A také mě to nepřekvapuje i z toho důvodu, že se nemusíte nutně narodit v Portu a napadne vás to. Loni v září, v rámci sousedských slavností u příležitosti cyklojízdy, jsme si vyšli společně s bezdomovci Petrem a Marianou na prohlídku údolím (pořádal Pragulic, standartně se myslím tato trasa v Hlubočepích vůbec nevypravuje). V této lokalitě u jezírka nám ukazovali přesně tuto puklinu ve skále, kde by stavěl i Carlos a jednu další, na protějším břehu. Že je to oblíbené místo pro noclehy lidí bez domova, od jara do podzimu, vyspíte se, vykoupete, všechno s hvězdným nebem nad vámi a notnou dávkou skutečné romantiky přírodního chráněného území. A tak jakpak by to asi bylo? Báli by se lidé chodit do Carlosova domku, protože by ho okupovali bezdomovci? Nebo by bezdomovci opustili skálu, protože by se to tam nepříjemně moc hemžilo cizáky?





No a jak to bylo s tím lístkem?
Hned naproti vchodu papírová krabice s hřmotným zákazem vynášení "anketních lístků" mimo prostor výstavní síně.
Marcela: "Prosím Vás, proč se nesmí lístky vynášet z výstavní síně?"
Kustodka: "Aby nám to lidi nekradli."
Marcela: "Aha, děkuju." (a drze vkládám zřejmě super ceninu, list vytištěný na obyčejné kancelářské tiskárně, do časopisu a posléze odcházím. To jsem je zase všechny přečůrala, co?! Parádička, umtata). Prostě je to tady těžkej bulvár.

(omlouvám se za (ne)kvalitu fotek, ale i když jsem si tentokrát foťák vzala, nerozumněl si záhadně s paměťovkou z jiného přístoje, takže opět musel nastoupit pan mobil... )

1 komentář:

  1. Nejlepší na negativistickém rozpoložení je, že psaní má pak ty správný grády. Dnes jsem se fakt pobavila! :-)

    OdpovědětVymazat