středa 17. dubna 2013

Jak vybrat vstupní dveře. Skoro praktický manuál

Když jsem pročítala internetové diskuze na vygůglená zadání „vchodové dveře panelák“ a dozvěděla se například, že jedna rodina zůstala několik hodin uvězněná ve vlastním bytě a nemohla ani ven, ani nikdo k nim dovnitř a pomohlo jim až naprosté vybourání dveří, čímž spláchli do záchodu celou "dveřní" investici, říkala jsem si, že ty naše stávající papírové dveře vlastně vůbec nejsou tak špatné, jak se mi zprvu zdálo, výměna nebude nutná ani z praktického natož estetického hlediska a na důkaz správnosti vnitřní úvahy jsem šla do předsíně se na ně znova podívat. Po intimní chvilce s mým vnitřním já a mramorovanou koženkou jsem se vrátila zpátky k počítači s pocitem, že ne všem rodinám se taková neštěstí musí nutně přihodit. Po dalších deseti minutách čtení totálně fundovaných diskuzí "manža to měřil stejně to těm dělňasům nevyšlo", jsem radši počítač zaklapla s tím, že my, MY to teda jako nepodceníme. 

Jako detailista profesionál a ženavšehočinná jsem si 

- vstup znovu parádně oměřila, ničemu se nedá věřit, jako když si to uděláte sami, žejo

- vyjela si na Internetu šest největších českých firem, na kterém jsem si našla dobré reference (a které nevypadaly jako PR od robotů)

- ty jsem obeslala do jejich formulářů či mailů s poptávkou

- odpověděly mi 4 firmy, dvě dodnes ne. První operátorka mi volala ani ne hodinu po zadání poptávky (Sherlock). Úderně okamžitě sjednala příjezd technika k nám domů, s horizontem několika dnů. Další dvě firmy se ozvaly do druhého dne se stejnou nabídkou (Next, Adlo), poslední firma až den třetí (Librax), ale zato s šestistránkovou nabídkovou epopejí.

- technici přijeli, vybrali jsme si pak firmu, která měla nejsympatičtějšího technika a který taky tvrdil, že to budou mít nejrychleji. Jméno nezveřejním, protože nám nic nedali, za to my jim setsakra a tak si nezaslouží zdarma reklamu, chacha :)

A tak poučeni, víme, radíme, na co pozor:

  • původně jsme si mysleli, že důležitým kritériem pro porovnání bude ve výběru firmy cena. Ne. Ceny byly všechny v podstatě stejné. Jedna nabízela levnější vložku, další zárubně, jiná měla v akci dopravu zdarma. Ve výsledku se ale cenově lišily mezi sebou jen asi o dva tisíce, přičemž neporovnávám zcela identické výrobky u všech, takže vlastně vůbec. (Je to děsivé, ale dva tisíce jsou v položce nových dveří částka skoro zanedbatelná. Připravte se na daleko vyšší pálky, než firmy inzerují. Vono se to totiž nasčítá... ) 
  • když si objednáte zástupce firmy domů, přijede velmi brzo a velmi rád. A po pravdě, moc se s tím mazat nebude. Má s sebou jen vzorky materiálu dveří a vložky s klíči, nikoliv barvy a kliky... Pokud vám úplně nezáleží na barvě a materiálu dveří, klik, zárubní, nevadí. Pokud chcete rozhodovat co za ty prachy dostanete, jděte i na prodejnu. Na prodejně jsme měli daleko větší příležitost si dveře prohlédnout, ochmatat si povrchy, brát rukou za kliky, zkoušet si odemykat, vidět, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými zpracováními kování atd.
  • ani na prodejně se ale nikdo extra dvakrát neobtěžuje. Testovala jsem: vybrala jsem například dveře bezpečnostní třída tři. K nim zámek bezpečnostní třída čtyři. Prodavač bez mrknutí oka sepisoval, až na moji otázku, jestli je to takhle v pohodě a návodné "není to vlastně nesmysl a zbytečné?" mi přitkal a objednávku opravil. Takže radím - dopředu si všechno nastudujte 
  • nevěřte pohádkám o termínu. Dveře NEbudou do týdne. Není to technicky možné. Firmy mají v záloze jen velmi omezený počet základních dekorů a zárubně se dodávají ve zkrácených lhůtách jen v základovce. A to asi nechcete, žejo. takže logicky z lakovny musí schnout a nikdo se dvakrát nepřetrhen, aby vám to foukal nebo ovíval tisícovkama, co za to vypláznete. A i na tu slibovanou délku si přitlačte. Nám se například schovávali za to, že na objednávce bylo popletené číslo telefonu, nešlo se nám dovolat a proto dodávka stále stagnuje a ještě není. Stačil ovšem jeden nevlídný telefonát a ejhle, za dva dny se instalovalo... 
  • sondujte slevy. Velké firmy je mají rozeseté všude možně po internetu, ani o nich sami zaměstnanci neví. U mé objednávky se slevou z iDnesu dokonce povolali na prodejnu samotného, to se podržte, manažera marketingu! Samozřejmě se slevy nesčítaly.   
  • No ale především! Nenechte se nachytat podomními prodejci. Budou se vám jen chechtat. Jsou to takoví ti mladí pánové, co oblepují vchody nabídkami s montážemi za patnáct-dvacet tisíc komplet nové dveře. Ve své podstatě se ale nejedná o dveře bezpečnostní, jen o jakousi kosmetiku, která má působit velemocně a nákladně. opak je pravdou a nejen, že ty jejich pláty (poznávací znamení těchto pseudodveří) vypadají jak kdybyste nebydleli v paneláku, ale na Pernštejně nebo Bouzově (ale zase proti gustu žádný dišputát), ale stojí řádově stovky korun, kdyžto vy za ně zaplatíte tisíce. A takový blbci snad nejste!
Pro názornost fotky dveře před, během procesu a po. A nakonec i pár těch obrněných. Aneb čeho se vyvarovat, akční snímky sousedského neštěstí. 





 

 
  
No ale aby to neskončilo negativně, ale inspirativně. Korejský (jižní!) umělec Choi Jeonghwa, kterého miluju pro jeho věčně pozitivní, hravá a energická díla (mimochodem také autor loňského lotusu na Břevnově) vytvořil v prima panelák. Obložil ho tisíci dveřmi. Jakpak se tam asi bydlí?

 



 

6 komentářů:

  1. Tomu říkám kvalitní materiál k pročtení :) Hlavně nezapomnout na zabezpečení. Paneláky bývají poměrně snadným cílem právě kvůli špatným dveřím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťane, díky :)! Bezpečí je tutovka!

      Vymazat
  2. Moc pěkný článek, díky! Já jsem kupoval tyhle http://www.leroymerlin.cz/okna-a-dvere/exterierove-dvere/exterierove-dvere/vstupni-dvere-p-110-voster,p339188,l475.html + nějaké ty bezpečnostní prvky a maximální spokojenost :))

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek, spoustu lidí zapomíná na kvalitní zabezpečení... v paneláku žije spoustu lidí tak je malá šance že by vykradli zrovna mě ... že ? No já už na tohle rozhodně nespoléhám jelikož už mě jednou vykradli. Od té doby mám na bezpečnostních dveřích kvalitní české kování Rostex a můžu spát v klidu. Kupoval jsem na www.zelezarstvi-urotta.cz , za sebe mohu doporučit.

    OdpovědětVymazat
  4. Jedna věc jsou kvalitní dveře a druhá věc je kvalitní kování. Do paneláku se určitě vyplatí zainvestovat a mít vše bezpečnostní. Už jsem viděl docela dost dveří poničených zloději. Dostanou se vám pak do bytu s lehkostí

    OdpovědětVymazat
  5. Jen bych doplnil jednu faktickou - do BT3 dveří není rozhodně BT4 vložka zbytečná, spíš nezbytná. Pokud tedy jde o solidní dveře renomovaného výrobce a ne polskou imitaci na 15 sekund snahy obyčejným páčidlem. Pak je totiž vložka ten nejslabší prvek a musí vydržet víc.

    OdpovědětVymazat